torsdag 10 juli 2014

Knappverstankstan har börjat!

Då jag stickar och syr en del går det åt en del knappar. Dock är det samma tjorv att varje gång hitta de perfekta knapparna till projektet. I ett stickpodden-avsnitt tipsade de om att göra egna, och det kändes som en sån rejäl uppväxling i DIY-skillsen det bara kan bli! Nu har jag äntligen googlat och planerat färdigt, nu är jag redo att skrida till verket med mitt knappskapande ;)


Valde först ut några godingar ur knappsamlingen, de flesta är singelknappar och därmed tyvärr obrukbara, men det ska det bli ändring på!


För avgjutning använde jag silikon-putty. De två ler-aktiga substanserna blandades i lika delar, plattades till och sedan tröck jag försiktigt ner knappen däri. Härdade kemiskt i några minuter, sen var formen klar!


Måste säga att de ser otroligt lovande
 ut! I morgon fylls de med fimo-lera, fortsättning följer.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar